Audi R8 V10 RWD, nu te bestellen
Audi R8 V10 RWD, nu te bestellen

Audi R8 V10 RWD, nu te bestellen

Christian Grey reed er een, mijn voormalig directeur reed er een en volgens betrouwbare bronnen rijdt Afrojack er een. De Audi R8 V10. Waar de Audi TT meer leek op een gepimpte New Beetle is het met de Audi R8 V10 wel gelukt een heuse sport auto neer te zetten. En nu is er ook een met 100% achterwiel aandrijving en maar liefst 419kW aan power. Dat is 570pk voor de oudjes onder ons.

De Audi R8 V10 RWD

De Audi R8 is een sportwagen van het Duitse Merk Audi. De eerste Audi R8 zag in 2003 het levenslicht en was een verdere ontwikkeling van de Audi Le Mans Quattro conceptcar. De naam R8 is een verwijzing naar de R8 raceauto waarmee het Duitse merk maar liefst 5x keer 24 uurs race wist te winnen. De auto wordt gebouwd in Neckarsulm waar ook de RS modellen van Audi worden gebouwd. De eerste modellen hadden een 4.2 FSI motor. Je weet wel die met lekkende zuigerveren en die meer olie zoop dan benzine. De V10 is een afgeleide motor van het blok dat in de Lamborghini Gallardo ligt. Qua racegenen zit het dus wel goed. Hoe kan het ook mooier, Italiaanse kracht gebouwd door Duitsers. Waar de Italianen kunnen designen maar niet kunnen bouwen zijn de Duitsers vaak zonder creativiteit maar kunnen ze wel goed bouwen. Succes verzekerd dus.

Voor de echte rijders onder ons

Zoek je een fijne tourwagen? Kijk eens naar de Audi A-lijn. Maar zoek je een auto voor de echte rijders die van iedere meter willen genieten en het niet erg vinden om bezine en banden te verslijten? Dan is de Audi R8 V10 er een voor jou.Van 0-100 in “slechts” 3,7 seconden. Dat zijn tegenwoordig geen cijfers meer natuurlijk. De Kia EV6 GT edition doet dat in 3.5 en de Tesla Plaid in 2,5. Die verslinden net zo goed banden maar veel minder benzine. Eigenlijk helemaal niets.

Rijplezier vanaf slechts €236.168

Best wel wat geld. Er zijn dagen bij dat wij ze niet hebben. Maar…. Voor dat geld krijg je ook wel wat. Om te beginnen natuurlijk die dikke V10. Maar ook een mechanisch sperdifferentieel. Remmen zitten er ook standaard op maar wil je de auto gebruiken zoals hij bedoeld is dan mag je nog even aftikken voor een stabilisator en keramische schijfremmen. Voor die dikke 236k krijg je dus gewoon een instapmodelletje dat de buurman waarschijnlijk ook heeft. Wat heel bizar is bij deze Audi R8 V10 RWD is dat er standaard wel richtingaanwijzers op zitten. Al lijkt het gebruik er van credits te kosten. Heb je ooit een Audi gezien waarvan de richtingaanwijzers het doen? Zou je daarvoor iedere keer langs de dealer moeten om richtingaanwijzer-credits te moeten kopen? Just asking.

Kopen?

Tja, ondanks het feit dat het een opgevoerde kever is een een aftreksel van een auto die ooit 5x Le Mans won zou ik hem wel aanschaffen. Gewoon voor erbij. Al was het maar om even van het geluid van die dikke V10 te kunnen genieten als je het gas intrapt om zo snel mogelijk op zoek te gaan naar de volgende bezinepomp. Sit back and enjoy the ride.

Kies je aantal sterren!!

Geef een antwoord