Toen ik deze website begon heb ik me voorgenomen om alleen maar over toffe zaken te schrijven die ik ook echt leuk vind. Nu, voor het eerst #primeuralarm, schrijf ik eens over iets wat ik helemaal niet leuk vind. Namelijk vakantiediscounter.nl. Natuurlijk vertel ik je het wat en waarom. Maar eerst even even wat achtergrond informatie. Dat is wat we noemen #factcheck

wil jij ook je verhaal delen over jouw “fijne” vakantiediscounter ervaring? Laat je reactie hieronder achter.

Niet voor de prijs

Vakantiediscounter.nl schermt met lage prijzen. Meteen voor de duidelijkheid: daarom heb ik niet geboekt bij vakantiediscounter.nl. Wij wilden graag naar een bepaald hotel in Portugal en oa zij boden deze reis aan. Ook D-reizen biedt de reis aan. En voor alle #azijnpissers beginnen te roepen dat het wel om het geld ging: zie het plaatje hieronder.

D-reizen lijkt duurder maar is 8 dagen ipv 6!!

Maar wat is er mis gegaan dan?

Een paar weken voor onze vakantie kregen wij een mail dat onze vlucht was gewijzigd. Het ging om de terugvlucht naar huis. Volgens de papieren vlogen we nog steeds naar Keulen terug. Het vluchtnummer liet echter zien dat we zouden landen op Düsseldorf. Op zich geen enkel probleem want dan regelen zij wel dat we op Keulen Airport komen. Toch maar even een mailtje gestuurd. Meerdere zelfs met de vraag of zij dit in de gaten hadden. Van de 3 mails is er op 1 het antwoord gekomen dat dit verouderde informatie was en dat het geen probleem zou zijn. Okay prima.

Eenmaal op Faro aangekomen zoek je jezelf helemaal het schompes naar je transfer. Blijkt er ergens een loket verstopt te zijn waar een dame zit die je transfer gaat regelen. Na een paar uur rijden, parkeren, taxi, wachten in een rij, vliegen, weer wachten in een rij en weer een eind lopen wil je niet dta je transfer wordt geregeld. Doe moet er gewoon zijn. Maar soi, het is dan maar zo.

Het hotel nou ja de omschrijving

Volgens de reisorganisatie kan je je vermaken aan het zwembad. Je doet je inkopen bij het winkeltje en eet bij het restaurant. Met de gratis shuttleservice ga je naar het strand en naar Carvoeiro. En ja dat wisten wij nog van 5 jaar geleden. Geweldig!

Des te groter de deceptie als je daar aankomt en ontdekt dat het winkeltje is omgetoverd tot opslag van meubels, afval en wat al niet meer, het restaurant smeriger is dan de keuken van een gemiddeld Chinees restaurant en de gratis shuttleservice er niet is. Ook niet tegen betaling. O ja, de zwembadbar met die heerlijke cocktails? Poef, weg. Die werd gebruikt voor het opslaan van luchtbedden en oversized badeendjes.

Online inchecken

Na 9 dagen van Portugal en de mensen aldaar te hebben genoten werd het helaas tijd om in te checken. En ja hoor, welkom in 2021 dat kan gewoon online. Whoohoo, yeah baby!

Maar op naar de website van Eurowings (Lufthansa dochter) en inchecken maar! Maar wacht eens even….wat ziet mijn oog daar? Vliegveld van vertrek: Faro en vliegveld van aankomst: ja hoor….Dusseldorf. Maar dat was toch verouderde informatie las ik in mijn e-mail. Toch maar eens contact zoeken.

  • Belletje 1: ruim 73 minuten aan de telefoon maar niemand gesproken. Wellicht last van het uur tijdverschil met Portugal.
  • Belletje 2: ruim 2 uur later en dan nog eens 81 belminuten later niemand gesproken.
  • Dan maar een mail sturen: antwoord dat het heel erg druk is en dat het allemaal wat langer duurt.
  • Laatste poging: facebook messenger en wat denk je: een antwoord. En het antwoord was meteen duidelijk: wij vinden het heel vervelend dat dit is gebeurd. Neemt u vooral een taxi en declareert u dat maar.

Echt superfijn dat je zelf je transfer mag regelen want dat is precies wat je wil tijdens je vakantie. Maar uiteindelijk met de creditcard een transfer geregeld en die gaan we declareren. Airport Taxi Transfers is overigens een aanrader. Nette chauffeur en prima bus.

Dan maar declareren.

Op zich niet erg om iets voor te schieten als je dan je geld terug krijgt. Dus even de factuur uploaden en meteen maar even de ING in de gaten houden want de vakantiediscounter.nl reageert zo ontzettend snel. Bijna warp-speed ;-). Maar tot mijn grote teleurstelling moet ik 8 weken wachten want ze spelen het door aan de reisorganisatie.

Wat ik er van denk.

Val kapot met je focking 8 weken wachten. Vakantiediscounter verkloot mijn vakantie op meer dan 1 manier. Vervolgens moet ik maar zelf mijn transfer regelen want zij hebben er geen zin in, en dan moet ik 8 weken wachten? Ik moest die taxi ook meteen betalen én doe zaken met de vakantiediscounter.nl. Wat boeit mij het waar jullie het geld vandaan halen.

Nu ruim 2 weken later heb ik nog steeds geen enkele reactie gehad. Geen geld, geen opvolging en geen bericht. Heel veel slechter kan het niet.

Voor de duidelijkheid: ik kan echt wel een paar weken zonder die euro’s van de taxi die ik moest voorschieten maar het feit dat je niet onbezorgd op vakantie kan maakt het vervelend. En als zaken dan nog netjes worden opgelost dan is het goed maar nou juist dat gebeurt niet.

Over de vakantiediscounter.nl

De vakantiediscounter.nl is een bedrijf dat onderdeel is van Elmar reizen in Amsterdam. Op de papieren heb ik denk ik wel 8 verschillende bedrijven gezien die iets voor mij zouden regelen. Maar IK doe zaken met de VAKANTIEDISCOUNTER.NL en daar maak ik kosten voor. Dus boek die declaratie over naar mijn rekening, ga iets doen waar jullie goed in zijn want vakanties organiseren is het in ieder geval niet.

En vakantiediscounter, willen jullie reageren? Jullie hebben mijn gegevens vast wel ergens.

Zonder vloeken….yeah right!!

Meer lezen over wat je mag verwachten van de vakantiediscounter.

  • https://nl.trustpilot.com/review/www.vakantiediscounter.nl
  • https://www.ad.nl/reizen/duizenden-klanten-de-vakantiediscounter-kunnen-fluiten-naar-hun-geld-echt-schandalig~a426fe7c/
  • https://www.reisorakel.nl/reisorganisatie/VakantieDiscounter

Succes!!

Geef een antwoord

%d bloggers liken dit: